Scott Westerfeld Forum

Scott's Books => Peeps / The Last Days / So Yesterday => Topic started by: xxsamaelxx on December 17, 2009, 01:45:48 PM

Title: Gotta read 'em all!
Post by: xxsamaelxx on December 17, 2009, 01:45:48 PM
On Monday I read "Peeps". Tuesday I read "So Yesterday".
Both of them have altered my life in some way. After reading "Peeps" and eyeing my cat suspiciously, I decided that all my laziness and lack of responsibility could possibly be from our good friends, the Toxoplasma.  Im not evicting my cat though...CUZ I WUV HER! I wonder if she steals my breath at night, I mean she does sleep under my arm with her nose touching my nose as if she were a human.

After reading "So Yesterday", I innovated my shoe laces into a rather neat design that so far nobody has figured out how to mimic.
It feels good to get the Nod. Its sort of a bright red X on my black skate shoes, and since I wear jeans and black shirts, people definitely notice.

Anyway I LOVED both of them and immediately lended them to someone else after reading them, who will lend them to another person and so on. Hurray for being a Scott Westerfeld Trendsetter.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Ellen-wa on December 18, 2009, 11:50:52 AM
I totally wanna do my shoelaces like Jen's! It was completely awesome! I don't think I'll go for the whole buzz cut thing though... that's a bit extreme for me. lol I've been talking about cutting my hair a bit shorter but not THAT short. lol
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Chloe-Wa on December 19, 2009, 04:51:22 AM
I don't really wear shoes that have laces and i've never read the peeps books but i would like to  :)  i don't really like buzz cuts at all  but girls should definitely should not have them (no offence to any girls with buzz cuts)
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Chloe-Wa on December 19, 2009, 08:52:23 AM
I don't think I've ever seen a girl with a buzz cut but i can't imagine it to look good. Some girls suit really short hair (like Rihanna) but i think a buzz cut might be too far but whatever people like- its up to them
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Chloe-Wa on December 22, 2009, 12:08:06 PM
that doesn't sound good saira-la  :-\
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: zack-attack on February 08, 2010, 07:53:56 AM
one of my shoes have jens pattern on them and everyone knows that theyre jens at my school because i am the undefeated champ at my school for knowing everything and anything about scott-la's books:D
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Kailey-wa on March 23, 2010, 03:29:27 PM
Yeah, I'm no good with shoelaces but my friend is always coming up with new ways to do hers.

On the hair topic: I'm getting mine cut for Locks of Love, but I don't think I look very good with short hair. So I'm going to try to keep it as long as I can...no buzzes for me!
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Chloe-Wa on March 24, 2010, 06:18:55 AM
my hair is being grown i hate it short
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: zack-attack on March 28, 2010, 08:07:36 AM
my hair is short:D i like my hair short although everyone thinks i should grow it back
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Kailey-wa on March 28, 2010, 11:40:52 AM
Agh the big chopping-off-hair day is tomorrow! I'm nervous...but excited at the same time.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: kjhgdhhp. on March 30, 2010, 10:08:20 AM
After reading "So Yesterday", I innovated my shoe laces into a rather neat design that so far nobody has figured out how to mimic.

Lol I did the same on a pair of silver pointy shoes (yeah, my style really isn't what most guys go for) after going through 10 different styles I decided on tying them upside down, having a differnt pattern down either side and then having both laces come out of a single hole and forming a double bow. They're now impossible to tie but look freakishly cool, maybe it's time to invest in a shoehorn lmao =P

xxxxxxxxxxxxxxx
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Kailey-wa on March 30, 2010, 01:56:26 PM
Yeah, my shoelaces are tied normally, but I did exchange my boring white laces with purple ones. To match my purple shoes....
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on March 30, 2010, 02:04:30 PM
Haha as I was reading this I just had to share my shoes. :)

(http://i119.photobucket.com/albums/o121/bokystroki5/shoes.jpg)

I did this a long time ago....before I even read so yesterday.

((My o my I've done so much topic hopping tonight!))
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Kailey-wa on March 30, 2010, 02:14:01 PM
That's so intense! I would post my purple shoes/shoelaces except for the fact that I don't have time to take a pic, upload it, and post it- I'm supposed to be editing my essay! Wah!!!!

And welcome, by the way. You appear to be new-ish?
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on March 30, 2010, 02:18:26 PM
A little bit. I've been a bit of a forum stalker til now. Finally got the guts to post stuff. X)

and thank you for your welcome! It makes me feel like less of a stranger.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: kjhgdhhp. on March 31, 2010, 04:45:07 AM
We we're all strangers at one point, now we're just lovable random freaks who all share a common interst in books lol ^_^  :P

xxxxxxxxxxxxxxx
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: JimmyLost on March 31, 2010, 04:47:50 AM
ya there wasn't even an introduction section back when I joined, oh the nostalgia, insulting Twilight then imediatly getting less then kind responces back from Lizzy-wa ::), that was how I introduced myself. Seems like forever ago.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on March 31, 2010, 07:14:53 AM
Is it wrong for me as a girl to say I think twilight is the most stupist mary sue book ever? o.o  no offense to those who like it....But it's like people and their taste in music.

Some girls like country and romance novels...

I like punk and metal with video games...

And I post on a lot of stuff that you do Jimmy....Sorry if it seems like I'm stalking you. XD
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: JimmyLost on March 31, 2010, 10:12:56 AM
I wasn't thinking that until you said it ::) jk
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on March 31, 2010, 10:59:22 AM
well then. I see how it is. XD
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: kjhgdhhp. on March 31, 2010, 11:26:27 AM
Is it wrong for me as a girl to say I think twilight is the most stupist mary sue book ever? o.o  no offense to those who like it....But it's like people and their taste in music.

Some girls like country and romance novels...

I like punk and metal with video games...

And I post on a lot of stuff that you do Jimmy....Sorry if it seems like I'm stalking you. XD

What about guys like me who listen to country and heavy rock on mix (along with trance and house), love twilight, and also own ass at counter strike source =P

if you're a gamer and on there, give me a heads up :)

xxxxxxxxxxxxxxxx
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: JimmyLost on March 31, 2010, 11:27:08 AM
heads up (sorta)
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: kjhgdhhp. on March 31, 2010, 11:36:05 AM
you play cs:s?? :) add acount name Bling_BLing_King to your friends list if you are (and you're alowed to laugh, it was made a very long time ago as an inside joke)

Just like the name of my PC... I bought it last week (for the sole purpose of giving him a game of cs:s, computer died a year back and i've used a laptop for everything else) so he decided to name it CS-SOURCE-PC... AND I DON'T KNOW HOW TO CHANGE IT =P

xxxxxxxxxxxxxx
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: JimmyLost on March 31, 2010, 11:42:32 AM
meh I don't play it, I've just got friends (and family apparently) who have played it.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on March 31, 2010, 12:06:37 PM
counter strike, L4D(1 and 2), Halo, Oblivion, GTA, Bioshock....etc..etc...

What else you gots? :3
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: JimmyLost on March 31, 2010, 01:41:35 PM
Ok I don't actualy own any games beyond my PC collection but LoveL4D and Bioshock never played Bioshock just watched my friend, through the whole thing,(both) the story and atmosphere are great! also that Batman one is good atmosphere wise, umm trying to think of any others I don't think there are any more, besides my PC games but there are alot of those
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on March 31, 2010, 02:09:05 PM
Who said all the ones I named was off my PC? ;)

I play more computer games then I do on my PS3, Xbox, and DS combined. :D

Especially no plot games like sims and spore.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: JimmyLost on March 31, 2010, 02:13:56 PM
I love Sims, but I lost all my saved games when I switched computers and haven't botherd to start any new ones. I wanna get Spore, but yet again must not spend more money. I also like Rollercoaster Tycoon, but I think every version has gotten sucsessivly worse
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on March 31, 2010, 02:17:17 PM
Old sims theme park ftw man. X) 

and spore is unbelievably good if you don't mind playing with evolution. I have a couple of friends that aren't allowed to play when they come over to my house cause spore is apparently 'Against God.'   

I dont care if it's against god or not...It's an amazingly accurate game if you think about it.

Im addicted to Zoo Tycoon also.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: JimmyLost on March 31, 2010, 02:22:47 PM
I cried when I didn't get zoo tycoon for christmas like five years ago, I've played a the trial creature creator for Spore and that was pretty fun on it's own, and I no what you mean by accurate (though not always, I love makeing impossible things). and that's just crazy about the 'Against God" give me a video game that isn't technicaly "Against God"
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on March 31, 2010, 02:28:06 PM
Barbie pet adventure? :D

((Shush...I actually own that....I GOT IT WHEN I WAS LIKE 5 OK?!?)

Yeah....I guess I was never a sheltered kid...My parents bought rated M games for me so...

As long as the game doesn't have  sex scenes in it, they really don't care what I play.  I LOVE making impossible things too on every game I play.  I always make a situation more complicated then it is...Especially in shooting games. Why kill a zombie with one shot if I can charge it and hit it multiple times? :)
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: JimmyLost on March 31, 2010, 02:31:17 PM
lol ya my dad always got us to watch crazy horror movies for family move days, and I don't judge about the barbie things, one of my first PC games was LegoFriends and (dare I say it) I actualy enjoyed it.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on March 31, 2010, 02:34:56 PM
I only had that barbie game cause I wanted to be a vet when I was little...

I love horror movies!! They scare the crap out of me and I tend to flinch and scream during movies but...I still love them. Haven't watched anything recently though...In fact most recent movie I've seen that was scary was probably a haunting in conneticut. It was ok.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: kjhgdhhp. on April 01, 2010, 11:55:39 AM
counter strike, L4D(1 and 2), Halo, Oblivion, GTA, Bioshock....etc..etc...

What else you gots? :3

Yeah, I think you own my ass on the game front =P

Do you prefer 1.6 or source? :)

xxxxxxxxxxxxxx
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on April 02, 2010, 11:56:48 AM
Mmm It really depends what I'm feeling for.  Source if I just want to you know, play. But 1.6 if I really want a good challenge.  Problem is I'm not a big online fan.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: kjhgdhhp. on April 03, 2010, 01:32:17 PM
Mmm It really depends what I'm feeling for.  Source if I just want to you know, play. But 1.6 if I really want a good challenge.  Problem is I'm not a big online fan.

It only takes one or 2 friends to get totally addicted to the online side, you create a server with bots to practice and chalange each other... see who can kill more :) then once warmed up go online and rampage ;)

add my account on steam friends if you fancy a session, i think i posted the name earlier right?

xxxxxxxxxxxxxxxx
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on April 04, 2010, 03:23:04 AM
you did. :) I'll add ya.
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: kjhgdhhp. on April 04, 2010, 07:11:54 AM
So this got a bit off topic =P

What was the topic again?? Oh yeah, BOOKS!! =P

I know that pretty much everyone here loves peeps, but i tried reading it and couldn't make it past the first few pages, it seemed like a very weird writing style.

Did anyone else notice this? Should i persevere? Will it get better?

xxxxxxxxxxxxxxxx
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Boky on April 04, 2010, 07:13:26 AM
it's an amazin book and you should read it. :)  Unless your have something wrong with reading about parasites. ;)
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Kailey-wa on April 04, 2010, 03:30:21 PM
The first time I read it I didn't really like it because I was expecting something like Uglies but it was totally different. Then I got really obsessed with Scott-la's stuff and read Midnighters, and then found out about The Last Days. So I went back and read Peeps and totally loved it....I think you should keep reading!
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: kjhgdhhp. on April 04, 2010, 10:46:38 PM
it's an amazin book and you should read it. :)  Unless your have something wrong with reading about parasites. ;)

Aaaaw, parasites :) *strokes parasite* =P

The first time I read it I didn't really like it because I was expecting something like Uglies but it was totally different. Then I got really obsessed with Scott-la's stuff and read Midnighters, and then found out about The Last Days. So I went back and read Peeps and totally loved it....I think you should keep reading!

Hmmm, I might read The Lasd Days before then :) gear me up for it lol ^_^

xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Kailey-wa on April 05, 2010, 01:04:29 PM
Noooo, don't read Last Days first!!!!!!! It will make more sense if you read Peeps first. A TON more sense. Peeps is good. I think I actually like it better than The Last Days. Read it!!! :)
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: kjhgdhhp. on April 05, 2010, 11:35:08 PM
I shall not argue, the fans have spoken ;)

xxxxxxxxxxxx
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: jess-la on April 26, 2010, 07:46:24 AM
my dads a scientist dude, and i was telling him about all of the parasite stuff in peeps, and hes like, i might read that.
so i gave it to him right? (anything to get anyone to understand how wonderful scott-sensei is)
i gave it to him in december - thats like 4 months ago!
and he hasnt even finished the first chapter. i feel he is definitly missing out. :(
Title: Re: Gotta read 'em all!
Post by: Nina-Chan on April 26, 2010, 08:02:22 AM
aww that sucks